W projekcie eko kart prezentowych dla Empiku nadrzędnym celem było stworzenie alternatywy dla powszechnie stosowanych plastikowych kart prezentowych.
Zrezygnowaliśmy z tradycyjnych materiałów plastikowych, konsekwentnie idąc w karty wykonane w całości z papieru.
Koncepcja wymagała również dostosowania się do indywidualnych preferencji klientów i różnych okazji. Karty powinny być czytelne i atrakcyjne dla szerokiego spektrum odbiorców. Zaproponowałam linearny pattern w trzech odsłonach kolorystycznych. Takie rozwiązanie ożywia strukturę papieru, w minimalistyczny sposób buduje paletę produktów a przy tym było ekonomiczne w produkcji. 
Ważnym dla mnie punktem projektu jest hasło "Empik naturalnie", które oddaje organiczny charakter kart, ale przede wszystkim utrwala wizerunek marki jako oczywistą destynację zakupową. Copy "Naturalnie Empik" zaproponowałam w procesie wyboru kierunków wizualnych i zagościło na stałe na etui kart podarunkowych. 
Cele projektu:
Ekologia i zrównoważony rozwój: głównym celem było zastąpienie plastikowych kart prezentowych przyjaznymi dla środowiska alternatywami. Chcieliśmy, aby karty były w pełni biodegradowalne.
Dostosowanie do klientów i różnych okazji: Projektując karty, musieliśmy uwzględnić różnorodność preferencji klientów oraz różne okoliczności, w jakich karty będą wykorzystywane. Nasze rozwiązania miały być czytelne, atrakcyjne i uniwersalne.
Minimalistyczny design: linearny pattern w trzech odsłonach kolorystycznych. Minimalistyczny styl ożywia strukturę papieru, a jednocześnie pozwala na ekonomiczną produkcję.
Empik konsekwentnie zmienia swoje podejście do produktów i opakowań zgodnie z programem #EmpikKochaPlanetę. We współpracy z koordynatorami projektów logistycznych Empiku opracowałam jednolite podejście do opakowań, takich jak torby zakupowe i kartony wysyłkowe. Wybór papieru oraz minimalistycznego zadruku w jednym kolorze stanowi odpowiedź na ekologiczne wyzwania. Projekt nie tylko odzwierciedla zaangażowanie Empiku w ochronę planety, ale także tworzy spójny wizerunek marki, promując świadome podejście do opakowań.

Współpraca in-house Empik:
Copy: Mariusz Koryciński
Logistyka: Dagmara Cieślak
Brand Director: Agnieszka Ostasiuk
Chief Marketing: Artur Malinowski
Back to Top